Тихомир Лазаров – блог

Блог за портретна фотография

Facebook за фотографите и алтернативи за достигане публикациите ви до клиенти и потребители. RSS.

7 Коментари

blog-moved

Advertisements

Автор: lazarovphoto

Тихомир Лазаров - комерсиална портретна фотография

7 thoughts on “Facebook за фотографите и алтернативи за достигане публикациите ви до клиенти и потребители. RSS.

  1. Много хубава статия, която отразява реално състоянието на пазара. От една страна фейсбук се напълни с много профили и страници съдържащи думите фотография, сватбен фотограф, професионално заснемане и т.н. От друга facebook ограничи възможността на не спонсорираните публикации да достигат до масовия потребител. Същото се отнася и до google, който налага все по-строги правила за да се класира един сайт или блог на челните места.
    Как според теб ще се отрази това поведение на фейсбук на търговците и бизнеса няма ли да се оттегли с времето? Миналата година по същото време направих рекламна кампания във фейсбук и въпреки, че инвестирах много по-малко пари беше двойно по-ефективна от колкото тази година. Аз лично не виждам проблем да инвестирам във реклама, но ако тя не е достатъчно ефективна не виждам смисъл да го правя.

    • Първо е важно да се разбере къде са клиентите и дали ако се рекламира във фейсбук ще се достигнат клиентите. Да кажем ако аз продавам стикове за голф, надали бих рекламирал във фейсбук, а в много по-специализирани места.

      Аз винаги съм бил за това потребителят да търси и да намери предлагащия продукти или услуги. Това е най-естествения подход и е начинът, по който върви икономиката откакто свят светува. Дали ще си със сергия на пазар, магазин на улица или сайт в интернет, това е най-естественото според мен. Рекламите, които се бутат „в ръцете“ на хората за мен са най-досадния начин и не са толкова ефективни.

      Аз съм плащал за спонсорирани публикации във Facebook, но те бяха, за да достигна феновете, които имам, а Facebook е ограничавал това. След като видях, че алгоритмите им все повече ограничават видимостта на публикациите дори и да бъдат платени, спрях да се занимавам, защото и без друго клиентите ми не идват от Facebook.

      Рекламите във фейсбук са загуба на пари, според мен. Учудващо е, че хората щракат, но демографски това са често хора с много свободно време, които просто гледат от любопитство (и харчат парите на рекламиращия).

      Рекламирането в Google е друга възможност, но човек трябва да се старае да сложи сайта си на челните места и да знае как. Не само чрез реклами, но чрез добро и адекватно съдържание за търсещите. С други думи, трябва да има добре направена сергия и да се вижда отдалече какъв асортимент предлага или да може да надвика другите сергии около него с подходящи думи.

      Тъй като Google е чорбаджията на търсачката си, може да налага каквито си иска правила и да кара тези, които искат да се покажат на първите места, да ги следват. Затова аз все повече гледам класическите начини за рекламиране, от които най-добрият е добрата дума в устата на клиента и препоръката от уста на уста. За да се достигне до това, един бизнес трябва да бъде на ниво с всички, независимо дали са му клиенти или не са клиенти или са избрали друг бизнес. Това се гради с години и отнема време, но после се отплаща.

      Най-голямото прахосничество в реклама е да се рекламира към широката публика. Това могат да го правят само големите фирми, за които парите не са толкова проблем. Малкият бизнес трябва да намира начини да се рекламира в ограничен кръг от публика, което ще спести пари и ще е много по-ефективно. Мащабната реклама във Facebook определено не е решението, нито спонсорираните публикации, които не се показват толкова, колкото се обявява и независимо от плащането, страницата във Facebook става все по-непосещаема.

      Ключът е по-голяма независимост от платформи като Facebook, Google и други, които да бъдат само в помощ, а не основа на бизнеса, за да може бизнесът да съществува със и без тях.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

w

Connecting to %s