Как се правят професионални портретни снимки? (в 3 стъпки)

22 Коментари

blog-moved

Advertisements

Автор: lazarovphoto

22 thoughts on “Как се правят професионални портретни снимки? (в 3 стъпки)

  1. Здравей,
    Прекрасна публикация, само един коментар за сравнението филм-цифра – липсата на електроника във филмовите фотоапарати – просто соцблокът е бил изостанал с едни 30 години : ) Иначе повечето западни фотоапарати още от 70-е години са били с автоматична експозиция /или поне приоритетна бленда/, а в най-лошия случай – с вграден електронен светломер. Иначе има реликви като Лайка, които пуснаха автоматичната експозиция в техен филмов фотоапарат чаааак през 2002 година, когато филмовата фотография беше вече умряла, при положение, че от началото на 80-е години централното мерене с приоритет на блендата вече е било стандарт : )

    • Ето, подозирах подобно нещо аз :) Щом онези шир потреба лентови „Skina“ бяха с автоматична експонация още 90-те години, значи нищо чудно.

      Но ето, за филмовата техника ме хвана неподготвен, но това доказва още едно нещо — че разликите са още по-малки от тогава и днес. Излиза, че днес само „лентата“ е по-евтина.

      Отново благодаря за уточнението. Ще го допиша в публикацията като редакция.

  2. Моля : )
    Скините повечето бяха с една механична скорост от сорта на 1/60 сек и избор между две бленди, които си бяха изрязани кръгли дупки в диск, който се върти посредством ръчка, което показва чувствителност 100/200 АСА или 400 АСА. Врътваш ръчката и сменяш блендата. Като имаш предвид, че скоростта е ниска, блендите са високи, за да може да са има фокус. Обективите са с фиксиран фокус. И се разчита, че филмите поемат на 1-2 бленди недоекспониране и на 1 бленда преекспониране без голям проблем.
    А качествените фирми от началото на 90-е години имат компактни филмови фотоапарати с автоматика /тип сапунерка/ – с автофокус, с централно и матрично мерене, автофокусът може да ти фокусира в предния план, хиперфокално, на безкрайност, има В, можеш да задаваш интервал на снимане, самоснимачка с инфрачервено дистанционно, имаш потвърждение на фокуса. Фотоапаратите с твърд обектив обикновено са на бленда около 2.8, а с варио обектив на бленда 3.5. Варио обективите обикновено почват от двукратно варио 35-70 мм и стигат до 38-140 мм. Това за сапунерките : ) тип Скина.
    Обаче ние в онези години бяхме една бедна и ошмулена държава и да си купим Скина беше лукс, поне за ученик в 5-и клас като мен : )
    Много смешно се почувствах, като разбрах един ден, че като малък съм снимал с фотоапарати от преди Втората световна война, ама произведени през 70-е години. И че хората по света отдавна смятат подобни фотоапарати за реликви.

  3. Извинявай, че ти наводних темата : )
    Обаче сега отворих да видя кой е първия фотоапарат с автоматична експозиция – някакъв Кодак от 1938 година : )
    И пише още, че фотоапаратите с автоматична експозиция станали масови през 60-е, като през 60-е имало и втори бум – започнали да слагат светломера зад обектива : )

  4. Това е много интересна информация. Радвам се, че я сподели. Надявам се ако някой стигне до края на тази публикация да хвърли едно око на коментарите, защото ще са полезни за всички. И без друго няма кой знае какъв наплив от четящи и коментиращи, та си доста далеч от „наводняване“. Както казах, беше много полезно.

  5. Много полезна и забавна публикация !!! Thanks :)

  6. Не знам как става, но вашите публикации винаги достигат до мен в точния момент :) Преди около година, когато закупих апарата си, точно от вашия блог разбрах връзката между бленда, скорост и iso. След това при закупуване на първата светкавица, пак от тук научих много и полезна информация.
    Всичките ви статии са ми изключително полезни и всяка ме научава на нещо наистина важно. А сега, когато ми предстои първи опит за снимане на сватба (абсолютно непрофесионално и без заплащане, защото младоженците са ми приятели, които нямат възможност за професионален фотограф) тази статия ми действа някак отрезвяващо и успокояващо :)
    Благодаря ви, че сте един от малкото знаещи, които споделят знанията си!

    ПП: Винаги чета и коментарите, тъй като понякога там се крият отговорите на много въпроси ;)

    • Радвам се, че поне за 1 човек блогът е бил полезен. Благодаря за споделеното.

      • Не е един.
        Просто със сигурност има хора като мене, които прочитат за обща култура или интерес.
        НО,не коментират защото не са им ясни нещата.
        Иначе адски много се радвам че от коментарите на такива като теб и Антон например,научих нещо интересно поне за мен.
        Благодаря на всички за труда и отделеното време.

      • Благодаря ти за споделените думи.

  7. Pingback: Вечният въпрос: Какъв фотоапарат да си купя? (част II) | Тихомир Лазаров - блог

  8. При мен пък обратното, пристигат с 20 години закъснение. де да знаех това когато си купувах Скина :D

  9. Както винаги Тишо е изключително изчерпателен.
    Поздрави.

  10. и какво,понеже не знаем да снимаме,да не си купуваме фотоапарати ли?

    • Публикацията говори за съвсем различни неща. Тя говори за прибързаност и повърхностност, които мнозина смятат, че ще бъдат компенсирани от хаотично снимане или скъпа техника.

      Прочетете я отново без предразсъдъци.

      • прочетох я отново,както и много други на ваши колеги,и пак ще запитам същото!
        всеки може да си купува това ,което смята за необходимо и да му си се радва,а това,че снимките били изгорени,пре или недоекспонирани,това че бялото не било бяло или, че използва само автоматичния режим на огледален скъп фотоапарат или,че не знае какво е boke,не трябва да вълнува никого,освен самият снимащ !
        а и както предполагам знаете,има разлика дали снимката е станала по всички правила и това дали се харесва! всичко опира до субективно възприятие!
        и за да бъда разбран,ще кажа,статията е написана с ирония,за така наречените непрофесионални фотографи,а не говори за прибързаност и повърхностност!

      • Блогът е за портретна фотография и се очаква да се чете от тези, които търсят да се научат, а не от тези, които искат да вървят в свой път. Аз не съм спрял никого нито от едното, нито от другото.

        Гледам, че тези, които искат да се научат често вървят по крив път. Тези, които не искат да се учат не са хората, за които бих писал.

  11. Не само тази, а всички статии в блога са уникални! Написани са на общодостъпен език, концентрирани по темата, онагледени със снимков и видео материал! Много важно, всяка по-специална терминология е дообяснена и не се налага да отваряш Гугъл да ти „дообясни“ нещо! Относно коментара на Васко за иронията – не знам къде я усети тази ирония, напротив – статията е насочена да бъде полезна точно на такива непрофесионалисти като мен например и няма никаква насмешка тука! Аз съм Благодарна за всичко прочетено в блога!
    PS Васко се е обидил за съвета да не си купува скъпа техника, ако не знае как да снима с нея! Това е много добър съвет! Също така е обида и за производителя да се потруди да ти осигури екстри, а ти да не ги ползваш! Това ми звучи като манталитета в селата – съседката има най-новата пералня Зануси и другата иска такава! Накрая всичко по-заможни в селото са с най-скъпите перални, но перат само на един режим!
    Благодаря още веднъж на Тихомир!

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )