Тихомир Лазаров – блог

Блог за портретна фотография

4 вида сток фотографии, които твърде често присъстват на сайтове на малки бизнеси

има 1 коментар

Накратко искам да споделя няколко съвета и забележки относно изграждането на презентационната част на една фирма или компания и това най-често е уеб сайтът или брошурата. От моя гледна точка неспазването на тези съвети довежда до заблуда на потребителя, разочарование при реална среща с екипа на фирмата и виждане на офисната обстановка. Тези грешки ги виждам най-често в сайтове и брошури на малки бизнеси.

  1. Ако искате красива фотография на продукти от вашата индустрия, направете фотография на вашите продукти. Това е по-добро, отколкото да сложите на първа страница професионална фотография, която не ви принадлежи, само за да привлечете вниманието на потребителя. Повярвайте ми, че второто впечатление ще отдалечи клиента повече, отколкото ако на първа страница беше видял непрофесионална фотография.
  2. Ако искате красива фотография на офиса ви или сградите ви, не използвайте чужда фотография на офиси и сгради, които бихте мечтали да имате. Защо трябва клиентът да бъде заблуждаван, че в България малкият бизнес често е в лъскави сгради с 5 метрови тавани и тонове гранитогрес? По-добре е да имате скромни, но за сметка на това професионални снимки на вашия офис или сграда, но клиентът да види истинската обстановка.
  3. Ако искате да имате красива фотография на страницата за контакти, защо винаги се слага снимка от сток сайт на красива жена със слушалки за компютър? Нима това е жената, която отговаря на запитванията? Или зад имейла и телефонния номер стои фирма от 1 човек, който няма никаква прилика с тази жена? По-добрият вариант е или без снимка или с истинска фотография.
  4. Ако искате да имате красива фотография на екипа си, не използвайте снимка от сток сайт на няколко красиви манекена в бизнес костюми, в случай, че това не е вашият екип. Не забравяйте, че тази снимка се използва и от няколко други сайта и рано или късно клиентът ще разбере, че хората от снимката никога не са работили при вас. По-добре направете професионална фотография на екипа си или оставете страницата без фотография, но нека информацията бъде истинска.
Тогава някой ще попита — добре, тогава за какво има сток снимки, ако не ги ползваме? Защо има красиви и добре заснети снимки на бизнес хора след като тук пише, че не правят добро впечатление, когато биват използвани?
 
Целта на сток фотографията е да покаже принципи, да внуши идеи и да разкаже история. Сток фотографията няма за цел да заеме мястото на вашите продукти, на вашия офис, на вашия екип или на вашите лица за контакт. Вашите проукти, офис и персонал заслужават да бъдат показани като нещо истинско, а не под формата на идеи, принципи или история.
 
 
Advertisements

Author: lazarovphoto

Тихомир Лазаров - комерсиална портретна фотография

One thought on “4 вида сток фотографии, които твърде често присъстват на сайтове на малки бизнеси

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s